نرم افزار گرامرلی برای چه کسانی مفید است؟ l گرامرلی چیست؟

نرم افزار گرامرلی برای چه کسانی مفید است؟ l گرامرلی چیست؟
۵/۵ - (۱ امتیاز)

چگونه می توان نوشتن خود را با  نرم افزار گرامرلی بهبود بخشید

گرامرلی چیست؟

گرامرلی دقیقا چه کاری را برای ما انجام می دهد؟

آیا حتما از گرامرلی باید استفاده کرد؟

گرامرلی برای چه کسانی مفید است؟

احتمالا شما هم مثل من همچین سوالایی را در ذهن خود دارید. بیایید گرامرلی را بیشتر بشناسیم.

همه ما با این جمله کلیشه ای که «هر متنی بعد از نگارش به بازنگری نیاز دارد» آشنا هستیم. در هر کلاس یا این که مقاله آموزشی این قاعده به ما گوشزد می‌شه! هم اکنون فرض نمایید هم زمان با نگارش، یک برنامه جانبی نیز کنارمون قرار داره که اشتباهاتمونو بهمون نشون میده و پیشنهاداتی رو برای بهبود نوشته در اختیارمون قرار میده. برای مثال موقع نوشتن نشانی اینترنتی، کار در محیط دوست داشتنی Word، مکاتبه با ویراستار ژورنال و چه بسا مذاکره در پیام رسان‌ها…

ما به ندرت خطاهایی را در نوشتن خودمان مشاهده می کنیم، به همین دلیل من طرفدار فوق العاده استفاده از ویراستاران حرفه ای برای بهبود کتاب، مقاله یا هر نوشته علمی دیگر خودم هستم.

اما مواردی وجود دارد که می توانیم برای بهبود نسخه قبل از ارسال آن به یک ویرایشگر، انجام دهیم.

نرم افزار گرامرلی یکی از آن ابزارهای مفیدی است که می تواند خطاهای اساسی را مرتب کند، این امکان را برای شما فراهم می کند که نوشتن خود را بهبود ببخشید و یاد بگیرید. همچنین می تواند به ایمیل و نوشتن آنلاین کمک کند، جایی که پرداخت یک ویرایشگر حرفه ای مقرون به صرفه نیست.

بزارید یک مثال بگم، فرض کنید شما در حال نوشتن یک ایمیل به همکاری علمی خارجی خود هستید، احتمالا نگران این باشید که جملاتی که می نویسید از نظر درست نویسی و گرامری اشکالاتی داشته باشند. برای رفع این نگرانی، شما می تونید با استفاده از نسخه رایگان نرم افزار گرامرلی تا میزان قابل توجهی نوشته خود را بهبود ببخشید.

نرم افزار گرامرلی برای چه کسانی مفید است؟l گرامرلی چیست؟

چرا ابزاری مثل گرامرلی را در نظر می گیرید؟

ما همیشه می خواهیم هنگام چاپ کتاب، مقاله یا هر نوشته علمی دیگر خود از ویراستاران و مدرسان حرفه ای استفاده کنیم. هیچ چیز نمی تواند جایگزین ویرایش و چاپ مجدد یک آدمی باشد، به خصوص کسی که در موضوع شما تخصص دارد. یکی از دغدغه ­های موجود هنگام نگارش متن به زبان انگلیسی، رعایت کردن قواعد گرامر و نوشتن جملاتی صحیح و دقیق است. بخصوص اگر می­ خواهید مقاله­ ای به انگلیسی بنویسید یا برای رایتینگ آزمون­ هایی نظیر آیلتس آماده شوید. در این صورت همیشه و در هر زمان نمی ­توانید کسی را در کنارتان داشته باشید که اشتباهات و ایراداتی که در نگارش انجام داده اید را به شما گوشزد کند. در این صورت نرم افزار گرامرلی می ­تواند به کمکتان بیاید.

بخوانید  روش های شیرین سازی آب دریا

با این حال، دست خطی که شما آن را برای تصحیح یا ویرایش برای شخصی ارسال می کنید، برای بهبود و اصلاح هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت.

نرم افزار گرامرلی یک کتابخوان خودکار و چک گرامر و ادبیات است.

نرم افزار گرامرلی متن شما را اسکن می کند و پیشنهادهایی را در مورد مکان هایی که باید یا نباید ایجاد شود ارائه می دهد. این حتی بر استفاده از کلمات نظارت می کند و در مورد طول جمله اظهار نظر می کند (تماشای جملات اجرا کننده مزاحم که هنگام نوشتن سریع می نویسیم). می توانید از آن در مرورگر وب خود استفاده کنید یا افزونه Microsoft Office را نصب کنید. حتی می توانید به گرامرلی بگویید که آیا به زبان انگلیسی در ایالات متحده یا انگلیس می نویسید، بنابراین می داند چگونه از شما حمایت کند.

مانند اکثر برنامه ها و افزونه های این روزها، نسخه رایگان و نسخه پولی نیز وجود دارد. با نسخه رایگان، می توانید وارد سیستم شوید و متن خود را درون یک سند گرامرلی قرار دهید، چند ثانیه صبر کنید و سپس بازخورد هایی را که در مورد اشتباهات احتمالی در متن شما به شما ارائه می دهد، مشاهده کنید.

 

غلط یابی املایی و نگارشی متون با اکانت حرفه ای گرامرلی

 

گرامرلی یک پلتفرم آنلاین است که در سال ۲۰۰۹ با هدف غلط ­گیری و جلوگیری از سرقت ادبی به صورت رایگان ارائه شد. هم اکنون این پلتفرم می ­تواند متنی که در اختیارش می­ گذارید را با ۲۵۰ قاعده دستور زبان انگلیسی بررسی کرده و اشتباهات موجود در متن را به نویسنده اعلام کند.

البته نا گفته نماند که نرم افزار گرامرلی، نرم افزاری است که از طریق هوش مصنوعی به بررسی جملات و کلمات می پردازد. به همین خاطر نمی توان به این نرم افزار اعتماد صد در صدی داشت و انتظار داشت که مقاله یا هر نوشته علمی شما را به صورت یک فرد نیتیو بررسی کند. گرامرلی پیشنهاداتی که برای ویرایش یا اصلاح می دهد را باید بررسی کرد بعد اقدام کرد. بعضا دیده می شود که برخی لغات را اشتباه تشخیص می دهد و لغات غیرمعقول را پیشنهاد می دهد. پس می توان نتیجه گرفت که این نرم افزار برای افراد مبتدی و همچنین ویرایش اولیه متن علمی شما خوب است و نمی تواند برای شما نقش یک ویرایشگر نیتو را ایفا کند. اما برای متن های شبکه های اجتماعی یا ایمیل شما می تواند یک ابزار بسیار مفیدی باشد.

بخوانید  بررسی نقش سد در کنترل سیلاب

در واقع گرامرلی می تواند متن های انگلیسی شما را آنالیز کند و غلط های املایی و گرامری آن‌را برای شما مشخص کند و به شما اخطار دهد. درصد تشخیص غلط های املایی بسیار بالا و نزدیک به ۱۰۰ ٪ است و تمام غلط های املایی شما را متوجه می شود. همینطور تشخیص بسیار بالا در خصوص غلط های گرامری دارد. گرامرلی هم اکنون یک پلتفرم آنلاین است که متن نگارش شده شما را با بیش از ۲۵۰ اصول گرامری و همچنین مخزن لغات انگلیسی خود مقایسه کرده و یک عدد به عنوان نمره زبان به شما می دهد جالب است بدانید بسیاری از انتشارات معتبر مانند الزویر، وایلی و … این عدد را به عنوان معیاری جهت سنجش زبان مقالات قرار می دهند.

نرم افزار گرامرلی برای چه کسانی مفید است؟l گرامرلی چیست؟

در نسخه مجانی این برنامه ۵ قابلیت کلیدی وجود داره:

  • چک کردن املاء دقیق لغات، متناسب با بستری که لغات در اون قرار داره (Contextual Spelling).
  • چک کردن نکات گرامری (Grammar)
  • چک کردن نشانه‌های سجاوندی (Punctuation)
  • چک کردن ساختار جملات (Sentence structure)
  • چک کردن سبک نگارش (Style)

از تفاوت ها و قابلیت های نسخه پرمیوم نسبت به نسخه رایگان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنظیمات سبک نوشتن مربوط به سبک های علمی، فنی، تجاری و … در حالت پرمیوم بررسی می گردد
  • ساختار جملات مانند قرار گیری فعل و فاعل و صفت در مکان درست بررسی می گردد
  • استفاده بیش از حد از یک نوع کلمه در جملات بررسی می گردد
  • هم معنی های قوی کلمات برای جایگذاری در جملات به شما پیشنهاد می گردد
  • جملات از نظر گزافه گویی بررسی شده و در صورت امکان جملات کوتاه تر به شما پیشنهاد می گردد
  • نوع نگارش شما را از نظر هجایی اصلاح می کند به طور مثال به جای عبارت” شاید ما بتوانیم” از عبارت “ما می توانیم” استفاده می کند
  • جایگزین عبارات محترمانه به جای عبارات هجومی
  • عباراتی که نوعی حساسیت برانگیز برای مخاطب شما هستند با عبارات بهتر جایگزین می گردد
  • زبان نگارش شما را با توجه به رسمی یا غیررسمی بودن نوشته شما تغییر می دهد
  • در نسخه پرمیوم می توانید مقاله را از نظر پلاجیاریسم نیز بررسی نمایید
  • و …

 

سایت گرامرلی

 

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید