اهمیت نوشتن مقاله پژوهشی و مزایای چاپ مقاله

اهمیت نوشتن مقاله پژوهشی و مزایای چاپ مقاله
۵/۵ - (۱ امتیاز)

اهمیت نوشتن مقاله پژوهشی و مزایای چاپ مقاله

مقاله نویسی به ویژه نگارش مقاله های علمی و پژوهشی در سال های اخیر به شدت مورد توجه واقع شده است و افراد زیادی اقدام به نگارش مقاله های پژوهشی می کنند. حال این سوال پیش می آید که چرا مقاله پژوهشی بنویسیم و اصلا اهمیت نوشتن مقاله پژوهشی در چیست و مزایای چاپ مقاله چه می باشد. دلایل زیادی برای نگارش یا نوشتن یک مقاله پژوهشی وجود دارد هرچند همیشه این دلایل جنبه مثبت ندارد و گاهی اتفاق می افتد که پژوهشگران به دلایل منفی اقدام به نگارش مقاله های پژوهشی می‌کنند. در ادامه سعی می کنیم چند نمونه مهم از دلایل و مزایای چاپ مقاله پژوهشی را برای شما شرح دهیم.

اولین دلیلی که در این زمینه می‌توان به آن اشاره کرد اهمیت توسعه دانش می باشد. مشخصا نوشتن یک مقاله پژوهشی موجب بروز یافته های جدید درباره موضوع آن مقاله می شود و این کار کمک شایانی به رشد و توسعه دانش در جهان می کند. دومین دلیلی که برای اهمیت نوشتن یک مقاله می توان به آن اشاره کرد توسعه بخش بودن آن مقاله و حل مشکلات مختلف می باشد. بسیار اتفاق افتاده است که پژوهش یک مقاله به حل بسیاری از بحران ها و مشکلات اجتماعی و فرهنگی و حتی شخصی افراد کمک بسیار زیادی کرده است. حل مشکلات به وسیله یک مقاله پژوهشی در دو بعد کلی و فردی تقسیم می شود. در بعد کلی توسعه بخش بودن مقاله برای جامعه سازمان و یا حتی دانشگاه و آموزشگاه محل خدمت نویسنده سودمند است. در بعد فردی نیز نگارش مقالات علمی باعث می‌شود تا کارنامه علمی فرد رشد کرده و وی را از نظر علمی در مرتبه بالا قرار دهد. علاوه بر این نگارش یک مقاله پژوهشی باعث می شود تا شخص نویسنده دانش خودش را نیز افزایش دهد از این جهت نیز نوشتن یک مقاله علمی اهمیت خودش را نشان می دهد.

بخوانید  مدل‌های مورد استفاده برای برنامه ریزی آبیاری و سیستم پشتیبان تصمیم

اهمیت نوشتن مقاله پژوهشی

 

 

حتما بخوانید: چگونه مقاله بنویسم؟

 

 

مزایای چاپ مقاله در چیست؟

چاپ یک مقاله می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. به ویژه مقاله های isi از مزایای بیشتری برخوردار است. مزایای چاپ مقاله isi برای دانشجویان و اساتید تا حدودی متفاوت است. اولین مزایای چاپ مقاله برای اساتید دانشگاهی را می توان افزایش رتبه علمی برای آنها دانست. از دیگر مزایای چاپ مقاله برای اساتید می توان به سودآوری اقتصادی آن برای اساتید اشاره کرد. واضح است که هر چه مقالات isi یک استاد بیشتر باشد، حقوق و مزایای شغلی او نیز بیشتر است. همچنین چاپ یک مقاله isi موجب می شود تا اساتید دانشگاهی بتوانند در بنیاد ملی نخبگان عضویت پیدا کرده و از مزایای آن نیز بهره مند شوند. دیگر موردی که در مزایای چاپ مقاله برای اساتید می‌توان به آن اشاره کرد این است که، آنها پس از چاپ مقاله به عنوان یک متخصص و صاحب‌نظر شناخته می شوند و امکان گرفتن پروژه های بزرگ با درآمدهای بسیار عالی را خواهند داشت.

اما مزایای چاپ مقاله تنها مختص اساتید نمی باشد و دانشجویان نیز می توانند از مزایای چاپ مقاله isi بهره ببرند. اولین مزیت چاپ مقاله برای دانشجویان این است، که آنها راحت تر می توانند در مقطع دکتری پذیرش بگیرند. از دیگر مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان، می توان به گرفتن بورس تحصیلی از بهترین دانشگاه های جهان اشاره کرد. همینطور همانند اساتید، دانشجویان نیز با چاپ مقالات علمی می توانند به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآیند و همچنین می توانند پروژه های تحقیقاتی با درآمد بالا را دریافت کنند. موارد گفته شده، تنها چند مورد از مهمترین مزایای چاپ مقاله بوده است و موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که اهمیت چاپ مقالات را برای شما نشان می دهد.

بخوانید  کاربرد نرم افزار اندنوت

مزایای چاپ مقاله isi

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید