ایمپکت فکتور مقاله را چگونه بررسی کنیم؟

ایمپکت فکتور مقاله را چگونه بررسی کنیم؟
۴.۱/۵ - (۱۳ امتیاز)

 

در این بخش قصد داریم به این سوال که چگونه ایمپکت فکتور مقاله را بفهمیم؟ پاسخ دهیم. بسیاری از محققین و علاقه مندان به نگارش مقاله همواره با این سوال در ذهن خود مواجه هستند که چگونه ایمپکت مقاله را بیابیم؟! در اصل پیش از آن که نحوه یافتن ایمپکت مقاله را توضیح دهیم، به ذکر این نکته می پردازیم که ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر در اصل به مجله اختصاص دارد نه به مقاله و در اصل می توان گفت ایمپکت مقاله، همان ایمپکت مجله می باشد که سایت تامسون به آن مجله اختصاص داده است.

ایمپکت فاکتور مجلات عبارتست از تمامی استنادهای مجلات JCR سال جاری به مقالاتی که در طی دو سال گذشته در مجلات JCR به چاپ رسیده اند. عدد این ایمپکت فاکتور نیز توسط تقسیم تعداد کلی مقالات علمی به چاپ رسیده در ژورنال های JCR در طی دو سال گذشته بدست می آید. ایمپکت فاکتور مجلات (Journal Impact Factor) هرساله توسط موسسه تامسون رویترز منتشر می شود و بطور متوسط تعداد دفعاتی که یک مقاله در یک ژورنال خاص، استناددهی می شود را می سنجد. تشخیص ایمپکت فاکتور می تواند راه مفیدی برای مقایسه قابلیت استناددهی مجلات باشد. البته ایمپکت فاکتور خالص و مطلق عبارتست از مقالات استناد شده معدودی که توسط ژورنال های غیر مرتبط دیگر استناد داده نشده باشند و فقط توسط ژورنالهای موجود درحوزه تخصصی خود مقاله به آنها استناددهی شده باشد.

پایگاه های محدودی وجود دارند که می توان از طریق آن ها به ایمپکت مجله پی برد. در این ویدئو آموزشی به صورت خیلی ساده نحوه تشخیص ایمپکت فکتور توضیح داده شده است.

بخوانید  کسب در آمد از مهارت

 

تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی و راهکار اصلاح آن

 

 

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید