تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی و راهکار اصلاح آن

تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی و راهکار اصلاح آن
۵/۵ - (۲ امتیاز)

تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی و راهکار اصلاح آن

شاید تا به حال شما نیز به مشکل سرقت ادبی مقاله انگلیسی برخورد کرده باشید. به عنوان مثال مقاله ای را پس از ماه ها یا حتی سال ها تلاش تالیف کرده و به یک ژورنال معتبر برای چاپ ارسال کنید اما کار شما به سبب وجود کپی در آن ریجکت شده باشد. همانطور که می دانید بیشتر ژورنال ها و به ویژه ژورنال های معتبر جهانی با ضریب تاثیر بالا، مقالات ارسالی را به صورت موشکافانه و از طریق انواع نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی بررسی و جبهه سختی در برابر سرقت ادبی مقالات isi دارند. پس وظیفه هر پژوهشگری در حوزه تخصص خود و طرح پیشنهادی تالیف شده خود رعایت اصل یونیک بودن طرح و محتواست. در غیر این صورت شما نباید انتظار چاپ مقاله در ژورنال های معتبر را داشته باشید و به ژورنال هایی که فاقد ضریب تاثیر اند یا ژورنال های داخلی اکتفا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سرقت ادبی مقاله انگلیسی با ما همراه باشید.

سرقت ادبی مقاله انگلیسی شاید تنها بخش کوچکی از مقاله را شامل باشد یا فرد به هنگام تالیف، تغییراتی در متن یا طرح کپی شده ایجاد کند و به نظر خود، کار یونیکی ارائه داده باشد اما در هر صورت این کار سرقت ادبی محسوب می شود و به راحتی قابل تشخیص است.

مجامع مرتبط سرقت ادبی را به دو نوع سرقت ادبی عمدی و غیرعمد تقسیم می کنند.

سرقت علمی

پیشینه سرقت ادبی در جهان

هرچند که در زمان های گذشته توجه زیادی به سرقت ادبی چه در حوزه مقاله نویسی و چه در سایر حوزه ها می شد اما امروزه مبارزه با این عمل غیراخلاقی در صدر توجه مجامع علمی قرار گرفته است به طوری که سایت های آنلاین و نرم افزارهای بسیاری برای تشخیص سرقت ادبی به وجود آمده اند در بیشتر دانشگاه ها این موضوع در مورد پروپوزال و پایان نامه های ارائه شده نیز پیش از تایید مورد بررسی قرار می گیرد و پایان نامه های تشخیص داده شده دارای مطالب یا موضوع کپی شده با عدم تایید مواجه می شوند.

اصالت اثر چه در مورد مقالات و چه در مورد پایان نامه ها به وجدان کاری افراد نیز باز می گردد. متاسفانه برخی افراد به خصوص در خصوص نگارش پایان نامه این امر را کار هرچند غیراخلاقی اما کوچک و بی اهمیت می دانند در حالی که اگر خود را جای فردی که یک پایان نامه کاملا یونیک را تالیف کرده و در اختیار جامعه قرار داده است بگذارند متوجه قبح این کار خواهند شد.

بخوانید  سرریز شوت و ویژگی های آن

متاسفانه در مورد سرقت ادبی مقاله انگلیسی کشور هندوستان رتبه نخست را دارد و کشور ما ایران نیز در این مورد خوشنام شناخته نشده است.


ترجمه تخصصی مقاله

چگونه از سرقت ادبی مقاله انگلیسی می توان پیشگیری کرد

همانگونه که گفته شد بسیاری از ژورنال های معتبر جهان در مورد سرقت ادبی مقالات isi بسیار سختگیرانه عمل می کنند؛ اما اقدامات آنها برای مبارزه با این عمل غیراخلاقی کافی نبوده و نتوانسته اند میزان سرقت ادبی مقاله انگلیسی را به صفر برسانند یا این کار را کاملا تحت کنترل قرار دهند.

در این حوزه سایت ها و نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی بسیار کمک کننده عمل کرده اند و از این رو ممانعت ویژه ای از چاپ آثار دارای شبهه به عمل آمده است.

چگونه از سرقت ادبی مقاله انگلیسی می توان پیشگیری کرد

 

این نرم افزارها به صورتی عمل می کنند که مقاله ارسال شده را بررسی و سرقت ادبی مقاله انگلیسی را به صورت درصدی بیان می کنند. به عنوان مثال نرم افزار گزارش می کند که در مقاله سابمیت شده مربوطه ۵۰ درصد کپی وجود دارد و مطالب کپی شده را به صورت هایلایت شده نیز نمایش می دهد. ژورنال های مختلف برای چاپ مقالات در مجله های خود هر یک بسته به قوانین ژورنال درصدی برای وجود سرقت ادبی در آن قرار می دهند. مثلا یک ژورنال اعلام می کند که مقالاتی را پذیرش و چاپ می کند که درصد کپی آنها زیر ۲۰ درصد باشد یا ژورنال های سختگیرتر این درصد را به اعداد کمتر تنزل می دهند. وقتی درصد سرقت ادبی مقاله انگلیسی از این مقدار بیشتر می شود مقاله ریجکت و به علت وجود کپی به چاپ نمی رسد.

در دانشگاه ها و موسسات عالی تمام کشورهای جهان و کشور ما ایران نیز افراد شناسایی شده و محکوم به سرقت ادبی و عملی، چه اساتید و چه دانشجویان، به کمیته انضباطی معرفی و مورد مجازات قرار می گیرند. هر کشوری با توجه به قوانین خود برای افراد خاطی محکوم به سرقت ادبی مجازاتی را در نظر می گیرد. در کشور ما برای حمایت از حقوق مولفان قانونی به وجود آمده که می تواند فرد یا افراد سارق ادبی را به حبس تا سه سال و در مورد برخی اساتید و دانشجویان حتی به تعلیق یا اخراج نیز محکوم کند.

بخوانید  راندمان آب آبیاری در سیستم های نوین

تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی و راهکار اصلاح آن

 

سرقت ادبی مقاله انگلیسی و ارزش بسیار پایین آن

سرقت ادبی مقاله انگلیسی و به عبارتی مقاله ای که با سرقت ادبی تالیف شود مسلما بی ارزش است و فرد مجرم را چه از نظر علمی و چه از نظر شخصیتی زیر سوال می برد. این امر می تواند فراتر نیز باشد و اعتبار موسسه علمی یا دانشگاهی را نیز که پژوهشگران آن سرقت ادبی مقاله انگلیسی انجام می دهند، خدشه دار کند. حتی اگر از این نیز فراتر رویم اعتبار و شخصیت پژوهشگران علمی یک کشور با این کار غیراخلاقی در مجامع جهانی تخریب می شود. هرچند که افراد علمی شاخص، قانونمند و سرشناسی جهانی نیز در آن کشور وجود داشته باشند.

 

سرقت ادبی مقاله انگلیسی با ارائه رفرنس

برخی افراد با کپی کردن بخشی از کار از مقاله یا کتابی دیگر و رفرنس دادن آن خیال می کنند که کار خلاف قانونی انجام نداده و مقاله آنها بدون وجود اشکالی در آن چاپ خواهد شد در صورتی که در این مورد نیز اگر میزان کپی بیش از ۵۰ درصد تشخیص داده شود حتی با ارائه رفرنس مقاله ریجکت و بازگرداننده خواهد شد.


سرقت ادبی مقاله انگلیسی با ارائه رفرنس

سایت ها و نرم افزارهای تشخیص سرقت ادبی مقاله انگلیسی

در اینجا به برخی از سایت ها و نرم افزارهایی که به سادگی میزان سرقت ادبی مقاله انگلیسی را تشخیص می دهند اشاره می کنیم:

  1.         iThenticate
  2. –         Grammarly
  3. –         Turnitin
  4. –         WriteCheck
  5. –         Copyleaks
  6. –         Plagiarism Check
  7. –         DupliChecker
  8. –         PlagTracker
  9. –         CopyEscape
  10. –         Uni Check
  11. –         PlagScan

بررسی سرقت ادبی متن و مقاله با نرم افزار iThenticate

 

دانش آب آمادگی دارد تا به عنوان دستیار دانشجویان و محققان گرامی، خدمات تشخیص سرقت علمی با iThenticate را به طور دقیق و با کیفیت بالا به انجام رسانده و گزارش Report Similarity نرم افزار را برای متقاضی ارسال نماید. به این منظور کافی است مقاله خود را به همراه فیش واریزی برای ما به آدرس ایمیل:  danesheab@gmail.com ارسال نمائید.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید